CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, July 6, 2010

dilema satu minggu....cuihh!!

mood: banyak tingtong ah~
music: ketukan sudip bersama periuk belanga...bingit!!!



wah, da macam haram kali ni!! nak dicarutkan pun tade guna suda..da lepas 3 4 jam lepas...
so, haba kemarahan tuh da jejak aras suam2 kuku la..haiyo...dilema oh dilema!!!

memang la sangat terasa ni la hari dimana segala kuderat aku yg ciput ni digunakan sepenuhnya untuk mengisi perut adik2ku di kolej nih...ohh~!!! jadi korang jangan la nak berlagak sombong ngan aku yer,kang aku buh julap kang baru korang tau..haha..

macam2 perangai budak2 nih...yang sorang nak yang macam ni, yang lagi sorang nak yang macam tu..pening aku, padahal same je sume...

oho, lupe.....aku ni citer pasal menda yang jadi kat tempat keje aku...dan aku, dah di ''ternaik"kan level dari orang yg jd waiter/servis kepada mamat kuali/kitchen...so aku da pegang kitchen la bersama beberapa ahli (rasenya aku jer yg partime, lg 3 staff)...entah bile pun aku taktau aku diserap masuk...mulanye pertukaran jadual je kot...tau2 pastu jadual aku da x lari dari kitchen..ingatkan jd pembantu bese2 je...ala, yang jd tukang cuci, potong bahan masak..rupenye diorang nk aku masak..hah!!! hambek ko, beruk pun x terkejut macam aku!!

pendek citer, ni da terjadi sejak 3 bulan lepas...rezki aku kot...syukur2...okeh, fulsetop...aku nk sambung nafsu amarah aku tadi..

nek heran aku ngan budak2 yang datang makan....makan da subsidi, pastu mau demand lak...
yang aku ni memang ler tak kisah, boleh jer nak turut nafsu makan diorang...tapi ade lak yang x puas hati kalo aku buat camtu, ade orang marah la, itu la, ini la....weh, cakap jela ko malas nk sediakan bahan kan, ko staf, ko la lagi rajin dari aku yang partime nih...apela~

da terang sume bahan bukan di beli secara sendiri, tapi subsidi..(yang ni aku suka pasal aku boleh order ape bahan yang aku nak!! haha~!)..jadi ape salahnye masak tu bagi yang sedap orang nk makan..kedekut kot kalo mee goreng kosong ko cas RM1.50....pastu kalo nk letak ayam, potong kecik2 gile....aku x sampai hati la nk tengok budak2 makan dengan rase x puas hati...sedey tengok ape yg dimasak x abes...wuuu~~

haih..ikut hati mau je aku mengabiskan stok yang ade, biar mase recieve order chiller ngan freezer kosong..( hoho, aku suke freezer ngan chiller kat tempat keje aku, sangat canggih!!)
xde la mase bukak chiller aku istighfar banyak2...huuu~

okeh, tu aku yang pada minggu lepas...mase tu sangat la tertekan dan di tekan.....yang kat kitchen belum siap, orang servis da 50 60 kali masuk tanye da siap ke belum...agaknye kalo korang ade kat tempat aku mesti suda baling pisau atau pegi tinggalkan sume tu...hahaha...sangat stress keje sebagai tukang masak ni...jd, keje la pejabat yer kawan2, ke jd cikgu ke...sekurang2nye korang baling kertas atau pen je...x bahaya sangat...ehehehe....









p/s: cuti dua hari, da pikir macam2 mau buat...hepi2!!

0 comments: