CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, July 2, 2010

a momentary shout~

mood: penuh dengan aroma ke'kopi'an
music: rock kapak? haha...lyn syahdu pulak


last update adalah pada 22 may 2010..walauweh!!!! sekarang suda masuk bulan julai...nearly 2 month x mnyentuh laman ni..huhu..sangat la kaku dan kayu tatkala menatap ruang editorial ni..
haihhh....suppose banyak idea nk tulis tp macam biase lah, idea block akan muncul dengan tetibe..

kalo boleh karate dua blocker tuh, da lama aku buat agaknye..bukan dua lg kot..mungkin da jadi cebisan2 yg kalo makcik tukang sapu sekolah tengok pun malas da nk kemas..uhuhu..terasa macam nk mengganas dengan ganasnya..hahaha!!

tapi sayang, tu hanyalah imaginasi liar selepas kepenatan bekerja...ye, aku suda bekerja...oi, aku da keje la, pasal aku x pandai nk senang lenang pas abes study..terasa sangat la macam beruang yg akan berhibernasi bile x keje..cet, ko tipu la pakdin..seingat aku ko tido je time cuti..woih!! mane ade, aku bgn awal pe..basuh baju ko, kemas umah yg ko jarang sapu tu...alah, pastu ko tido gak kan?? ah...ko pun same je...( maaf, monolog kiri dan kanan yg x sehaluan!!)

haihh...banyak mengeluh pun tade guna...sekurang2nye aku sendiri da ade planning bile da abes belaja ni..nak kumpul duet..nak berkeluarga..tp bile masuk bab calon ni yg letih nk pikir...
yg pasti, ade yg terpilih sudah...hehe
tp cabaran die sangat besar, nk jd yg da best...huhu
kuatkan semangat din, die x kemana pun...kat malaysia gak...
len la kalo die pindah luar negara ke....
lagipun ko tau kan kat mane die berada? ehehe...
yang penting, usaha dan doa....selebihnya pasrah dan redha....

2 bulan ni banyak mengajar aku macam2....kepenatan mencari rezeki dan keberkatannnya..
memang satu nikmat yg org len x kan rase kalo die buat keje tanpa rase seronok dan bersungguh..
kerja kan satu ibadah, jadi buat dengan hati yg bersyukur dan redha akan menjadi suatu yg baik utk kita...tu mak abah yg pesan,pasal diorang jer yang ade time aku susah..
mak abah..anak mak da besar, die da sibuk keje nk buat mak abah senang...lgpun die da gatal nk kawen...hahaha~ weh, sape cabul keje aku ni?!!! cam siot jer...padan muka ko!! cess, ko lagi!!
(maaf, datang lg monolog kiri kanan nih!!)

suda la..len kali saje aku sambung..makin menjadi2 lak si kiri yg agak haiperaktif malam ni...
mate pun macam suda di tarik tapi otak masih dok terpikir macam2..
kopi segelas nampaknye tidak menjadi, kapein x cukup kuat...
kene kunyah kopi kot..haha...
demn, tido la!!


p/s: aku tetap suka die,dan aku akan bersabar!!!! yoshh!!!

6 comments:

miSa said...

u tgu sape plak kali ni?hikhik

pa'din said...

ohoo...
i ni kan selalu menanti...kekeke
nnt ah, kalo jd i bgtau...

miSa said...

hahaha...abes..i da x dinanti la eh? kahkahkah..sudah dapat gading bertuah..tanduk tidak berguna lgi..muahahaha...

pa'din said...

amboih...mulut xmo laser yer..haha
kalo tunggu u pn da jauh sangt u brlari...
tp yg peliknye bape kilo sangt la yg turun yek...haha

miSa said...

haha...laser ttp maintain...kahkahkah..isk.....lipid tak cicir la mase lari..yg cicir bunge2 chenta..kahkahkah

pa'din said...

hahaha....
bunga2 chenta yer....kali ni xmo kutip lg dah..bior le ditiup angin sepoi2 bahasa...